• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Wdrożenie i koordynacja Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w praktyce

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Adresaci

Osoby bezpośrednio zajmujące się wdrażaniem PPK, pracownicy działu kadrowego, prawnego, oraz wszystkie inne osoby zainteresowane tematyką PPK, które będą odpowiedzialne za wdrożenie programu w firmie!

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej wdrożenia i koordynacji PPK zgodnie z Ustawą z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.

Szkolenie ma charakter praktyczny, poruszane problemy są odzwierciedleniem realnych sytuacji, którym prelegent musiał stawić czoła w praktyce, będąc koordynatorem ds. wdrożenia PPK w kilkunastu dużych i średnich firmach.

Uczestnicy otrzymają gotowe wzory regulaminów, protokołów, klauzul informacyjnych dla Pracowników, testów służących wyłonieniu jednej instytucji finansowej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik i ekonomista, ekspert z wieloletnim doświadczeniem. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy i ochrony danych osobowych. Zajmuje się doradztwem, weryfikacją i przeglądem stanu dokumentacji prawno-pracowniczej pod kątem zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, ekspert Wydawnictwa Wiedza i Praktyka.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Podstawowe założenia i pojęcia związane z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK) i pułapki, z którymi musimy sobie poradzić:
    • zasady ogólne stosowania ustawy o PPK;
    • pracodawcy wyłączeni ze stosowania ustawy;
    • cele i założenia Pracowniczych Planów Kapitałowych.
  2. Wdrażanie KROK PO KROKU. Warsztat z omówieniem jak nie popełnić żadnego błędu przy wdrożeniu!
  3. Pozostałe obowiązki pracodawców:
    • etapy i terminy wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych przez kolejnych pracodawców (dużych, średnich i małych oraz przez zakłady pracy sfery budżetowej);
    • akcja informacyjna i jej ogromne znaczenie;
    • obowiązki informacyjne i administracyjne pracodawcy.
  4. Wpłaty na PPK:
    • przekazywanie wpłat do PPK – krok po kroku;
    • wpłaty od państwa;
    • wpłaty osób zatrudnionych;
    • wpłaty finansowane przez pracodawcę.
  5. Uczestnictwo osób zatrudnionych w PPK:
    • rezygnacja pracownika z dokonywania wpłat do PPK – kiedy można składać, w jakiej formie, jak uniknąć błędów;
    • wznowienie dokonywania wpłat do PPK;
    • złożenie przez pracownika wniosku o dokonywanie wpłat;
    • co się dzieje z PPK w przypadku zmiany pracodawcy;
    • dysponowanie oszczędnościami w trakcie trwania okresu zatrudnienia;
    • wypłata środków przed ukończeniem 60. roku życia;
    • dysponowanie oszczędnościami po ukończeniu 60 lat;
    • dziedziczenie środków i ich podział w przypadku śmierci uczestnika PPK;
    • podział środków w przypadku rozwodu lub unieważnienia małżeństwa;
    • nadzór nad funkcjonowaniem PPK.
  6. Sankcje związane z nie przystąpieniem do PPK oraz konsekwencje błędów przy wdrożeniu.
zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena:
249 zł netto/os. 
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia: 
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 10 czerwca 2020 r.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!