• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nowe prawo zamówień publicznych. Jak przygotować i przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia w świetle nowych przepisów. Analiza procedur

online

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści

Przekazanie najbardziej aktualnej wiedzy niezbędnej do poprawnego stosowania przepisów prawa zamówień publicznych przez Zamawiających i Wykonawców.

1 stycznia 2021 roku wejdzie w życie Nowa Ustawa Prawo Zamówień Publicznych, która zawiera największe zmiany w historii PZP. Podczas spotkania prowadzący wskaże krok po kroku najważniejsze zmiany, które po wejściu w życie ustawy będą obowiązywały zarówno Zamawiających jaki i Wykonawców. Dowiedzą się Państwo o nowych instytucjach PZP, pojęciach, zagadnieniach, trybach udzielania zamówień, procedurach oraz dokumentach.

zwiń
rozwiń
Program

I. Postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości równej lub przekraczającej progi unijne:
1) przygotowanie postępowania:
a) analiza potrzeb zamawiającego,
b) wstępne konsultacje rynkowe, wcześniejsze zaangażowanie wykonawców,
c) opis przedmiotu zamówienia – zmiany w zakresie możliwości wskazywania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie i inne, przedmiotowe środki dowodowe i moment ich składania,
d) SWZ – specyfikacja warunków zamówienia: omówienie postanowień, które powinny znaleźć się w specyfikacji, ze szczególnym uwzględnieniem warunków udziału w postępowaniu i podstaw wykluczenia, podmiotowych środków dowodowych, postanowień dotyczących zasad korzystania z zasobów innych podmiotów oraz kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty.
2) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia:
a) tryby udzielania zamówień – rodzaje trybów, tryby podstawowe i pozostałe,
b) moment wszczęcia postępowania,
c) ogłoszenia w zamówieniach i zmiany z nimi związane,
d) wyjaśnianie treści SWZ – termin, do którego wykonawca musi zadać pytanie, na które zamawiający musi odpowiedzieć,
e) składanie i otwarcie ofert,
f) badanie i ocena ofert: badanie przedmiotowe i badanie podmiotowe – omówienie przesłanek odrzucenia oferty z postępowania,
g) procedura odwrócona w trybie przetargu nieograniczonego,
h) wybór najkorzystniejszej oferty,
i) zmiany w zakresie podejścia do terminu związania ofertą,
j) przesłanki unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
II. Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne:
1) omówienie przepisów, które znajdują zastosowanie do procedury poniżej progów unijnych,
2) tryby udzielania zamówień – rodzaje trybów,
3) szczegółowe omówienie trybu podstawowego:
a) wybór najkorzystniejszej oferty bez przeprowadzenia negocjacji,
b) możliwość negocjowania treści oferty w celu ich ulepszenia, o ile taka możliwość została przewidziana,
c) negocjowanie treści złożonych oferty w celu ich ulepszenia
III. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie:
1) sposób konstruowania umowy – zmiana podejścia do rozkładania ryzyk pomiędzy stronami, równomierność praw i obowiązków stron umowy,
2) wprowadzenie otwartego katalogu tzw. klauzul abuzywnych, których zamawiającym nie wolno wprowadzać do postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego,
3) zawartość umowy w sprawie zamówienia publicznego – co powinno znaleźć się w prawidłowej umowie w sprawie zamówienia publicznego,
4) obowiązkowa waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy przy niektórych rodzajach umów,
5) nowe obowiązki - raport z realizacji zamówienia oraz ogłoszenie o wykonaniu umowy,
6) zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
7) podwykonawstwo w treści umowy,
8) możliwości dokonywania zmian w umowie w sprawie zamówienia publicznego.
IV. Pytania indywidualne, dyskusja – na bieżąco w trakcie trwania szkolenia.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy jednostek i instytucji stosujących prawo zamówień publicznych, Kierownicy i pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej; specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w oświacie, jednostkach komunalnych, służbie zdrowia, szkolnictwie wyższym, służbach mundurowych, sądach, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy; oraz wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik; specjalista z zakresu zamówień publicznych; autor wielu wykładów i szkoleń (18 lat doświadczenia w pracy trenera); wykładowca i autor programu na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej z Poznania – oddział zamiejscowy w Chorzowie; autor kursu e-learning „Zrozumieć Zamówienia Publiczne”; członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych (OSKZP); trener prowadzący warsztaty podczas XI do XIV edycji Forum Zamówień Publicznych oraz od IV do VI edycji Forum Budowlanego (Wydawnictwo Presscom); w latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Przeprowadził ponad 350 szkoleń dla administracji publicznej i sektora finansów publicznych. Wysoko oceniany prowadzący ze względu na praktyczne podejście do omawianych zagadnień.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

CENA: 
249 zł netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

ZGŁOSZENIA: 
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: szkolenia@frdl.org.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl do 22 maja 2020 r.
UWAGA ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!